Kanchanaburi en Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu Kanchanaburi en Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi en Chang Mai

Door: John en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en John

24 Oktober 2006 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal, daar zijn we weer. Maar nu uit het zonnige Chang Mai. Na een paar dagen Bangkok, waar we onder andere het paleis van de koning hebben bezocht, zijn we met de bus naar kanchanaburi vertrokken. Dit is een rustig stadje/dorp liggend aan de River kwai, met ja inderdaad de bekende brug.

Nadat een paar bouwvakkers ons om 6.15 hadden gewekt, d.m.v. drilwerkzaamheden recht achter ons huisje, hebben we een fiets gehuurd en zijn we naar The Bridge over the River Kwai gefietst. Daar aangekomen werden er net een kudde chinezen gedropt. Oftewel het was dringen geblazen op de brug en het flitste van alle kanten. Daarna zijn we naar een tempel in een grot gefietst. Achteraf bleek dat er 2 van die grotten waren aan dezelfde weg, waarvan wij de minst toeristische hadden gekozen. Het was er namelijk, op een paar lokale inwoners na, helemaal uitgestorven. Laterna begrepen we ook waarom. We moesten namelijk op handen en knieen over gladde rotsen kruipen, terwijl de vleermuizen ons om de oren vlogen. Daarna weer terug gefietst want we hadden namelijk een tripje gepland naar The Tiger Temple. Hier kun je met een aantal tijgers op de foto en je mag ze ook aaien. Heel apart om zo dicht bij die beesten te mogen komen.

De dag erna hebben we met een groep een aantal dingen bezocht. Als eerste zijn we naar een National Park geweest met 7 watervallen. Echt super mooi, het water was heel mooi helder blauw en bij een aantal watervallen kon je ook zwemmen. Wel zaten er vissen in het water die zodra je stil stond aan je tenen begonnen te knabbelen/zuigen. Vervolgens zijn we naar The hell fire pass gereden. Dit is een bergspleet gegraven door gevangenen van de tweede wereld oorlog, erg indrukwekkend. Daarna zijn we met een trein over The death railway gereden. Deze is ook door oorlogsgevangenen aangelegd. Het uitzicht vanuit de trein was echt super. Het was zelfs mogelijk om bij de deuropening naar buiten te hangen, iets wat in Nederland nooit zou mogen. Alleen toen onze vrouwelijke gids dit deed verloor ze haar portemonnee. Gelukkig moesten we er bij het volgende station uit, waardoor we snel met de bus een stuk terug konden rijden om de portemonee te kunnen gaan zoeken. Tijdens de trip zijn we veel opgetrokken met een Nederlands stel uit Nijmegen en een Duitse jongen. 'S avonds zijn we vervolgens gezellig wat met zijn vijfen wat gaan eten en drinken.

De dag erna weer terug met de bus naar Bangkok om vervolgens de nachttrein te pakken naar Chang Mai. Het slapen viel alleen beetje tegen, aangezien ze Thaise lengtematen gebruiken voor het bed, de trein heel erg op en neer schud en er was een kakkerlak die het nodig vond om midden in de nacht op John zijn buik te gaan springen. Vette pech voor de kakkerlak, ghe ghe. Eenmaal aangekomen stond er een Thaise jongen met een bordje (Linda Teluij) ons op te wachten en bracht ons naar het hotel. 'S avonds zijn we naar de nightbazaar gegaan om wat te eten en spullen te kopen voor onze jungletocht. Zo wilde we (in eerste instantie een zaklamp kopen. De vrouw bood 350 baht, wat wij natuurlijk veels te veel vonden, dus wij boden 150 baht. Maar toen we zagen dat er 3 kleine batterijtjes in moesten wilden we hem eigenlijk helemaal niet meer kopen. Dus we probeerde dat duidelijk te maken aan de verkoopster, maar ze bleef maar zakken met de prijs tot 200 baht. Uiteindelijk liepen we weg en zei ze, oke oke 150 baht. Maar wij wilden hem niet meer kopen dus zeiden sorry en liepen weg. Toen werd de, daarvoor nog zo vriendelijke vrouw, super boos, smeet de zaklamp op de tafel en riep Fuck you!! Oeps.

De dag erna werden we door een busje opgehaald en naar een marktje gebracht waar we nog wat water konden kopen voor onze jungletocht. Heey daar ligt dezelfde zaklamp voor 30 baht. Oftewel Fuck you to!!

De drie daagse jungletocht was in een woord GEWELDIG!!! We hadden echt een kei gave groep met 5 Engelse jongens, 2 Australische meisjes, 1 Amerikaanse jongen en 2 Thaise gidsen (Jay Jay en Tarzan, waarvan de laatste zo gek als een deur en hij kon ook een beetje Nederlands). Maar ook het wandelen was kei tof. Over smalle paadjes met een afgrond, over riviertjes d.m.v. stenen, een boomstam of gewoon springen (wat niet altijd goed ging en ja, je raad het al bij wie..... Linda) Maar ook de natuur was echt super mooi om te zien. De eerste avond sliepen we bij een bergdorpje in een grote bamboehut op de grond. Geen elektriciteit of douche. Dit hadden we namelijk 's middags al gedaan onder een waterval, echt heel apart. De tweede dag weer wandelen en 's avonds sliepen we apart in hele kleine 2-persoonsbamboehutjes naast een waterval. De laatste dag hebben weer op een olifant gereden, maar deze keer was het nog leuker. Het parcour was namelijk een stuk heftiger en onze olifant vond het ook nog is nodig om off-road te gaan. Daarna zijn we met een bamboevlotje gaan raften. Dit was ook wel lachen. 1 groep was met hun vlot op een rots geknald, waardoor die uit elkaar viel. Toen we weer grond onder onze voeten hadden kregen we Thaise whisky. Teeeering, goeie shit!!! Daarna zijn we weer naar ons hotel gebracht, waar het nog lang gezellig bleef.Mede daardoor zit ik nou alleen achter de computer en ligt Linda nog in bed of zit ze voor het toilet.

Tot de volgende keer beste mensen en dan hopelijk weer met Linda.

De foto's staan op: http://www.il.fontys.nl/~dave/john/kanchanaburi_en_changmai/

• 24 Oktober 2006 - 08:25

Ineke:

heej snoeppie's,

wat fijn om te horen dat het goed gaat met julie! al veel prachtige dingen gezien, echt leuk! Hier in het koude regenachtige nederland, is het nu eindelijk herfst aan het worden. Tot snel weer!
    Geniet ze!

liefs Ineke

• 24 Oktober 2006 - 08:26

Robert:

John en Linda,

Kei leuk om jullie zo te volgens tijdens jullie avontuur in het verre oosten. Geniet ervan

Roberto

• 24 Oktober 2006 - 08:32

Janneke:

dat klinkt wel allemaal super john en linda. ook de foto's zijn heel mooi. echt een paradijs daar bij de watervallen. heel veel plezier nog daar.

groetjes rob en janneke

• 24 Oktober 2006 - 09:04

Robert:

John en Linda,

Roberto

• 24 Oktober 2006 - 09:19

Esther:

Och heeft os megje weer een kater? Linda toch ;) Leuk dat je daar met een groep jongeren rond kunt trekken, lijkt me erg gezellig! Ma weer mooie foto's, ik zie dat jullie het daar goed naar jullie zin hebben! Geniet er maar van!

xxx es

• 24 Oktober 2006 - 10:42

Bart:

John,

even een vraag vooraf

Knabbelden die vissen alleen aan je vingers? Anders mag je er een meenemen......

Portemonneetje nog teruggevonden? Zal toch niet veel ingezeten hebben of wel?

Mooie foto's, maar nog niet jaloers, dus succes!

Enjoy!

Bart

• 24 Oktober 2006 - 12:36

Sheba:

Wat is het daar mooi!!! Echt leuk om te zien, vooral die waterval, prachtig, en dan die tijger... wow! Alleen die grot, tja, laat ik toch liever aan jullie over haha!

Heel veel plezier en we wachten op het nieuwe verslag en de foto's! Linda beterschap ;-)!

Sander zit momenteel ook aan de andere kant van de wereld, in San Francisco, maar hij is volgende week alweer terug!

groetjes,
    Sander, Sheba, Rebecca en Eveline!

• 24 Oktober 2006 - 14:39

Leon En Marij:

Hoi linda en john,
    geweldig wat jullie daar allemaal meemaken zeg!
    enne.. zijn sprinkhanen nou echt zo lekker?
    Terwijl ik jullie prachtige foto's bekijk regent het hier pijpestelen,bah..getver.. groetjes en veel plezier (zonder kater)
    leon marij hans anke

• 24 Oktober 2006 - 18:31

Strijbosjes:

Linda veel sterkte met de kater en John veel sterkte met Linda en die Poes. Leuke foto's trouwens.

Gr'tjes Hans en Jess en de kids

• 24 Oktober 2006 - 18:34

Marion:

Echt kei leuk om het allemaal weer terug te zien op de foto's en jullie verhalen te lezen. En haha, lachen met dat afdingen bij dat vrouwtje!!! Kus

• 24 Oktober 2006 - 18:38

Sam A Paris:

ponsjoer John-john en Linda-pinda! John, ik zie dat jij een behaarde poes interessant vind, het voetballen je nog steeds prima afgaat (zelfs met van die plateauzolen aan) je toch wel de haren van Linda aan de kant hebt gehouden bij het spugen. Linda, Jim, Johnny, Jack en ballen-tinus zijn ook nooit goede vrienden van mij geweest...koop nooit de zaklamp als je de olifant er niet gratis bijkrijgt! Ik wil wel graag zo'n zuigvis van jullie (omdat het zo'n mooie vis is natuurlijk).

der Sanderbird

• 24 Oktober 2006 - 22:06

Stefan:

He kids, leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben!

• 25 Oktober 2006 - 06:37

Harrie:

Hey Sander,

Ik heb zondag ook nog op oost Europese stijl een balletje getrapt naast het stadion van Sparta Praag. Vallen moet je overgins niet doen want dan lig je open. Nu weet je ook meteen waarom die matsers altijd zo'n ultiem harde bikkels zijn die overal doorheen rammen. Verder was Praag natuurlijk helemaal geweldig. Ik kan je melden dat die tieten in de "stripclub" (een typisch tjechische bar met gok automaten en podium entertainment) goed te doen waren.

Harrie

• 25 Oktober 2006 - 06:38

Harrie:

Wat een kluns ben ik zet ik er sander boven. Ik bedoel natuurlijk john en linda. Ik stuur jullie snel een mail met mijn gehele praag avontuur.

• 25 Oktober 2006 - 06:54

Dorien:

Heej luitjes wat een gave waterval. Nog geen last gehad van bloedzuigers of ander vreemd ongedierte?
    Haha die whiskey was wel lekker zeker. Donderdag gaan emmy en ik stappen in eindhoven!!

Mis je xxx

• 25 Oktober 2006 - 12:22

Jacky:

Hey luie tijgertemmers,

Klinkt echt allemaal super en de foto's zijn zelfs nog beter (ben helemaal niet jaloers ;) ).. Ben net ook terug van een vakantie uitje naar Bulgarije, maar daar is de natuur iets anders dan op jullie foto's.. Ik wil graag ook een bestelling plaatsen voor zo'n visje als dat kan??

Veel plezier daaro en Linda niet stiekem van die whisky nippen want dat kan anti-darmperistaltiek veroorzaken ;) en Johnny zo'n poes staat je beter dan een olifant.

Groeten,
    Jack

• 25 Oktober 2006 - 17:33

Ineke:

heej dave,

goedzo, die foto's is echt beter zo!

groetjes ineke

• 26 Oktober 2006 - 21:08

Det:

hey avonturiers
    wat een prachtige foto's!leuk dat jullie bij die brug zijn geweest (zal het boek weer eens opzoeken)maar door zo'n grot kruipen? laat maar!!!
    geniet ze en tot ziens op de site!
    groetjes piet en det

• 29 Oktober 2006 - 18:30

Renate:

He Linda & John,
    Hahahaha ik hoor veel verhalen waarvan ik denk: "Oh ja dat weet ik ook nog" Vooral met dat afdingen inderdaad, dat ze dan loeiend giftig worden. Niet normaal..... en die Thaise Wiskey kan ik me ook nog herrineren...zat het bij jullie ook in een plastic zakje? Hebben jullie trouwens nog bij Jolly Frog geslapen? En Linda sta jij niet bij een tijger op de foto? Nou ik lees wel dat jullie je prima vermaken daar. Geniet er maar lekker van.. Hier is de herfst echt begonnen en kan de winterjas weer aan! Wat hebben jullie al allemaal gegeten? Nou laat snel weer iets lezen.

• 31 Oktober 2006 - 12:28

Fiet En Jeu:

John, ik hoop samen met jou dat Linda bij de volgende verslagen weer aanwezig is. Wat is het toch een zuipschuit hé?
    Linda, moet ik mij als peettante gaan schamen?
    Nu de reis:
    Dit verslag over jullie reis komt ons heel bekend voor, ook de foto's van de bridge, de railway, de waterval. Dik twintig jaar geleden maar er is niets veranderd.
    Ga door met genieten!!!!!!
    Groetjes.

Op naar het volgende verslag en de foto's en Dave, de nieuwe index voor de foto's is een echte vooruitgang.