Frikandellen en kroketten!! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu Frikandellen en kroketten!! - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu

Frikandellen en kroketten!!

Door: John en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en John

14 Februari 2007 | Indonesië, Lombok

Joehoe mensen!

Omdat we op ons visum voor Indonesie moesten wachten hebben we nog een paar dagen Singapore verkend. Zo zijn we o.a. naar Sentosa Island geweest. Oftewel: een happy island! Overal hoor je vrolijke muziek en alles ziet er tiptop uit. Eng gewoon.....:). Op het eiland zijn we naar underwaterworld geweest en hebben we een show van roze dolfijnen bezocht. Allemaal heel 'happy'. Ook nog ff op een heel erg gemaakt strand gelegen. Iets wat ons heel erg goed beviel en we daarom de dag er na weer hebben gedaan.

Al met al is Singapore een hele mooie stad. Vooral 's avonds als alles heel mooi verlicht is. Verder zijn er superveel 'shoppingmalls' (maar Linda heeft zich weten in te houden) en kun je er heerlijk eten en drinken. Met name de chocolade kaneel koffie met slagroom :).

Toen ons visum voor Indonesie eindelijk klaar was zijn we via Kuala Lumpur op Bali terecht gekomen. En wel in het supertoeristische plaatsje Kuta. Hier zijn overigens in 2002 2 bomaanslagen geweest en 200 mensen omgekomen. In 2005 is dit nog eens dunnetjes overgedaan maar deze keer maar 20 doden. Maar ja jullie kennen ons, altijd 'living on the edge' :). Toen we met de taxi van het vliegveld bijna bij ons hostel aankwamen werden de ogen van John 2 keer zo groot: Hollandse frikandellen en kroketten, woehoe!!! Na het inchecken zijn we meteen een delletje gaan scoren en daarna met 2 volle buikjes en een glunderende John op het strand gaan liggen. Verder is Kuta bekend als surfgebied en dan met name voor beginners. Perfect dus voor ons! Eerst kregen we uitleg op het strand en daarna mochten we het in de zee gaan proberen. 2 uur later waren we 15 liter zeewater en een ervaring rijker. John vond het wel leuk en heeft de dag er na nog een les genomen. In de zon liggen is hier trouwens niet echt een aanrader, tenzij je zonnebrandcreme factor 'Weerts' (40) gebruikt ;). Een dergelijke factor hadden wij niet en Linda werd zo rood als een kreeft (op de billen en iets anders na :)).

De derde dag in Kuta zijn we met een brommertje de omgeving gaan verkennen. Eigenlijk mogen we dit niet omdat we geen internationaal rijbewijs hebben, maar de scooterverhuurder zei dat de politie niet vies is van een beetje smartengeld. In het eerste plaatsje waar we kwamen lagen heel veel dure resorts. 1 stukje taart hier is net zo duur als een avondmaal voor 2 personen (4 a 5 euro). Via de toeristische route kwamen we bij een tempel met loslopende apen aan (die op je sprongen). Heel even van het uitzicht over zee genoten en daarna weer verder. Toen we bij de tempel wegreden zagen we een uithangbord met 'de koffie staat klaar'. En inderdaad, de koffie stond klaar. De eigenaar had 23 jaar in NL gewoond en was nu een klein restaurantje begonnen. Na een poosje te hebben gepraat zijn we weer naar ons hostel gereden. De dag erna zijn we gaan parasailen. Echt vet! Met name toen Linda tijdens de landing een instructeur omver schopte (dit is overigens vastgelegd op beeld :)). 's Middags weer een paar delletjes gescoord en op het strand gelegen. Hier zijn we trouwens bevriend geraakt met Eddie de ijscoboer. Een hele aardige man die graag bij ons kwam zitten om een praatje te maken en te yahtzeeen.

De volgende dag stond de trip naar Lombok op het programma. Dit met een nogal duister trio: 2 oudere Duiste mannen waarvan er 1 op 'vlugge Japie' van Bassie en Adriaan lijkt en een Thaise jongen van 22. Ons vermoeden bleek ook nog eens waar te zijn... de Thaise jongen heeft een relatie met 'vlugge Japie'.

Hier in Lombok hebben we nog niet heel veel gedaan, want John is weer een beetje ziekjes. Hij denkt zelf dat het ontwenningsverschijnselen zijn van de delletjes, maar de dokter zei dat het waarschijnlijk een virus is. Op het programma voor Lombok staat in ieder geval duiken en een berg beklimmen. Dus dat beloofd weer wat voor de volgende keer jongens en meisjes, hahaha :).

Doei doei!

Deze keer zal het iets langer duren met de foto's want het internet is hier heel traag. Zodra ze er zijn zetten we wel een berichtje bij dit verhaal!

• 14 Februari 2007 - 11:35

Rutger:

Hallo jullie twee, klinkt goed die verhalen, vooral de delletjes. Ik neem aan dat die berg de gunung rinjani is. zo ja dan is het echt een absolute aanrader om hem te beklimmen. Was 1 van de hoogtepunten van mijn tijd in indonesie. Verder in lombok zeker naar de gili's gaan en snorkelen/duiken! have fun! rutger

• 14 Februari 2007 - 11:51

Bart :

Dag liefjes,

Kuta, dus een inwoner is een Kutaan, daar is ook geen kut aan en een inwoonster een Kutanes. Maar goed dat die niet in Nederland komen!

Smartengeld moet je betalen als je familieleden van een van de agenten omver rijdt, anders is het gewoon smeergeld (wat ik altijd moet betalen op vakantie om die factor Weerts op te laten smeren).

Fijne valentijn! Linda heb je John dat speciale cadeautje nog gegeven?

(Voor Rolf: heette die ijsboer Edje Edoué, scrabble 1998)

Enjoy!

Bart

• 14 Februari 2007 - 12:23

Harrie:

Jullie zijn niet de enige die "on the edge" leven. Hopelijk heb je mijn verhaaltje gelezen van de X5 en het randje van de berg. Dat was letterlijk "on the edge". Lombok, daar zijn Rutger en Dirkie Dirk toch ook geweest? Moet wel goed zijn daar dan. Morgen heb ik een dagje vrij en ga ik waarschijnlijk ook een tripje maken. Hoe?, Dat weet ik nog niet alles is mogelijk. de auto loopt en er is drugs genoeg. hahahah, denk toch dat ik voor het tripje met de wagen ga.

• 14 Februari 2007 - 12:32

Fiet:

Ook deze keer zijn de verhalen weer om van te genieten, iets wat jullie duidelijk ook doen.
    Van de fricandellen hadden we al gehoord, wat zal John blij zijn geweest.
    Is hem schijnbaar toch niet zo goed bekomen die vette hap. Beterschap.

Wij waren destijds niet in Kuta maar in Denpasar ook zo'n toeristendorp maar net iets minder dan Kuta.
    Tot slot, letten jullie wel een beetje op met die gidsen, zeker als het van die duistere figuren zijn.

Groetjes van Jeu en Fiet.

• 14 Februari 2007 - 13:15

Dorien:

heej linda en john
    Twee weken geleden is maartje aangereden en overleden. Dus een shit tijd gehad hier...en nog wel
    Bij jullie gaat het weer eens soepeltjes allemaal...
    Weer wat plekken erbij die bezocht zijn. Super! Dit weekend lekker carnaval hier...
    Tot snel
    kus

• 14 Februari 2007 - 17:29

Sanne:

Jullie verhaal was weer hilarisch :)!! Ik zit hier gewoon regelmatig hardop te lachen om Linda's capriolen :D.. Ik zag het alweer helemaal voor me: Linda die al spartelend een instructeur omver kickt en vervolgens alleen maar kan lachen ;)..
    Geniet nog van de Nederlandse lekkernijen in het buitenland :)

• 14 Februari 2007 - 18:21

Sheba:

Wat leuk elke keer om jullie verhalen te lezen, bijna alsof we er zelf bij zijn! Heerlijk he, die frikandelletjes in den vreemde! Gaaf dat jullie zijn gaan parasailen, is zo'n "ooit"-wens van mij. Ben benieuwd naar de foto's! Hier is het bijna carnaval, we zijn al druk bezig om de kar weer gereed te krijgen, de kostuums zijn zo goed als klaar (mede dankzij Maria!).

heel veel groetjes van Sheba & de van Millen uit Maastricht!

• 14 Februari 2007 - 20:22

Annet:

haa linda en john,
    Geweldig jullie verhalen! Geniet er nog maar lekker van, en john veel beterschap he.
    Groetjes Annet Wismans

• 15 Februari 2007 - 02:12

Stefan:

Jesus, een lekker fricandelletje zou er hier ook wel ingaan. Het liefste met mayo, uitjes en curry oftewel een fracandel speciaal.

• 15 Februari 2007 - 07:53

Rolf:

Yes Cool!! Jammer dat je je Mazdaratti niet bij hebt John, anders had je Vlugge Japie misschien nog af kunnen schudden.

Later

• 15 Februari 2007 - 18:25

Rianne:

Gekke moandaag weer overleefd hier (ternauwernood in franca's geval.. :) ) en op naar de carnaval! Zo te zien zullen jullie dat allerminst gaan missen daar (ken het gevoel..). En ach.. "euver ein joar"..!
    kuskus!

• 16 Februari 2007 - 19:21

Jack:

Hey John en Linda,

Weer mooi, ben benieuwd naar de foto's!! Die vette hap ga je inderdaad wel een beetje missen in het buitenland, had ik ook... Dus doe je tegoed aan al die snacks en veel plezier..

Groeten,
    D'n dezen hier die Zometeen naar de sneeuw gaat :)

• 19 Februari 2007 - 10:06

Fam Uit Kessel :

Hopelijk is John weer helemaal beter na de opname in het ziekenhuis.
    Hopelijk vinden jullie nog meer van die frikandellen.Verder heel veel plezier op jullie reis
    groetjes van allemaal.