laatste paar dagen Thailand, eerste dagen Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu laatste paar dagen Thailand, eerste dagen Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu

laatste paar dagen Thailand, eerste dagen Laos

Door: John en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en John

03 November 2006 | Laos, Vangviang

Heeeeeyyy mensen!!

In de laatste paar dagen dat we in Chiang Mai waren hebben we o.a. gerelaxed (bijgekomen van een zekere kater, hihihi), een scootertje gehuurd en een dagtrip gemaakt met een gids die we 'Big bear' moesten noemen. Tijdens die dagtrip zijn we o.a. naar de longneck-tribe geweest, naar een fabriek waar ze van olifantenpoep producten maakten (mmmm!!!) en zijn we bij een slangenfarm geweest. John wilde een close-up foto van 2 slangetjes in een kooitje van kippengaas maken. De slangetjes waren het daar niet mee eens...... Goeiendag zeg wat een agressieve beesten!!! We besloten om toch maar niet meer zo dicht bij de kooitjes te komen. De mannen die bij de slangenfarm werkten dachten dat ze grappig waren en grepen Linda bij haar enkels, met als gevolg: een bijna-hartaanval. Toen kwam het mooiste: de slangenshow. Nadat een aardige meneer een king-cobra op onze schoot wilde leggen en ze andere slangen naar ons toe zwiepten, besloten we dat het maar eens tijd was om te gaan.. :)

Na Chiang Mai zijn we verder gereisd naar Sukothai. In Sukothai ligt een mooie oude ruinestad van tempels uit de 12e/13e eeuw. De nieuwe stad (12 km verderop) was geen succes maar dat stond ook al in de lonely planet omschreven als 'een zwetende sportsok'.
Maar weer snel verder gereisd richting Laos dus.

De stad die volgde was Pitchanulok. Hier zijn we 1 nacht gebleven, niets te beleven. Een mooi moment voor John om zijn inmiddels beatles kapsel bij te laten werken bij een Thaise kapster!! Toen we binnen kwamen gelopen vielen hun oogjes bijna uit hun hoofd en zenuwachtig begon een vrouw m.b.v. een foto John te knippen.

Tenlslotte kwamen we aan in Khon Kaen. Dit na een zenuwslopende busrit. De chauffeur dacht dat hij Schumacher was in de bergen, ging iedereen inhalen met als gevolg dat we bijna op 2 wielen door de bocht gingen. Wij hebben voor de zekerheid toch maar even Onze Vader opgezegd :)
In Khon Kaen hadden ze volgens mij nog nooit toeristen gezien. We werden bekeken alsof we van Mars kwamen :) We hebben ook hier weer een scootertje gehuurd en we zijn ermee naar een national park gecrossed. In het national park hebben ze fossielen van dinosaurussen gevonden. Er lag ook een museum bij,het deed ons een beetje aan 'Jurassic Park' denken. Op de terugweg bijna een hond aangereden, maar we hebben het weer overleefd.

Op 2 november zijn we naar Laos vertrokken. Daar hadden we allebei wel zin. Gisteren zijn we in Vientiane (hoofdstad) geweest, waar toevallig een of ander feest was bij een tempel. Echt super leuk, er waren optredens, kermis attracties en natuurlijk kraampjes, veeeel kraampjes. Vandaag zitten we in Vang Vieng. Echt supermooi landschap, nog mooier als in Thailand. En wat echt grappig is,is dat de enige weg die fatsoenlijk geasfalteerd is eruit ziet als weg van Lottum binnendoor naar Melderslo maar dan 10 keer erger. Bulten, gaten, koeien, varkens, kippen, kinderen, honden, katten etc. Je kunt het zo gek niet bedenken en het loopt hier op de enige fatsoenlijke weg. Met het openbaar vervoer ergens naar toe gaan duurt dus heel lang. Maar dat hebben we er voor over want Laos is echt prachtig!

Op onze nieuwe aangepaste foto-site http://il.fontys.nl/~dave/john/
(heel erg fijn Dave!!) staan de bijbehorende foto's, maar het kan een paar dagen duren voordat Dave ze weer heeft aangepast.

Dikke kus vanuit Laos!

John en Linda

• 03 November 2006 - 14:47

Rolf En Roos:

Mooi dat je toch nog een beetje aan thuis denkt, al is het de weg binnendoor van Lottum naar Melderslo. Toch een van de mooiste plekken in Nederland. Jullie zien er goed uit op de foto's!! (inbreng van Roos)

Dikke kus terug vanuit Den Bosch

Rolf en Roos

• 03 November 2006 - 15:00

Sam A Paris:

De weg binnendoor van Lottum naar Melderslo is dus nog niet zo slecht, hoe ziet een pas-op-bord eruit met al dat thais ongedierte op de weg? Maak maar eens een foto. Tot het volgende verhaal!

• 03 November 2006 - 18:25

Nel En No:

Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo ontzettend naar jullie zin hebben.Ga zo door....

• 03 November 2006 - 18:36

Bart:

Dag mensjes!

Heeft die hond het ook overleefd?
    Die langnekdudes kunnen zeker wel goed koppen John?

En John, wie is die betaalde dame op de laatste foto?

Nu effe pokeren met Gritz en Grie.

Enjoy!

Bart

• 04 November 2006 - 09:55

Erik:

'Don't get stuck in Vang Vieng!!' Het is maar een waarschuwing, mensen willen er wel eens blijven hangen tussen al het verleidelijke Beerlao, happy shakes en happy pizza's!! En natuurlijk de relaxe 'friends-terrasjes'...
    Zeker niet vergeten te 'tuben' en een bezoek aan de Blue Lagoon te brengen!

Enjoy it!

• 04 November 2006 - 16:22

Esther:

O ja wat heb ik de uitspraak 'goeiendag zeg' gemist :) Dus nu gaat het avontuur in Laos verder. Goed om te horen dat het allemaal zo mooi en leuk is! Hoop trouwens wel dat het geen foto van Bob Ross was die John aan de kapster heeft gegeven...
    Veel plezier nog!!
    dikke kus

• 05 November 2006 - 12:48

Dave:

Ik Citeer: "Op 2 november zijn we naar Laos vertrokken. Daar hadden we allebei wel zin."

Dat hoeven wij niet te weten hoor!!!! haha

ga zo doro met die pittige verhalen en mooie foto's! ziet er goed uit!

• 05 November 2006 - 16:44

Tim En Marion:

He John en Linda, een apart avontuur bij een Thaise kapster? De Beatles hebben een aantal jaren geleden met die kapsels trouwens wel een cultstatus bereikt. Is dit misschien voor John ook weggelegd?
    Leuk trouwens dat jullie Thailand nu hebben ingeruild voor het mooie Laos... We zijn erg benieuwd!
    Groetjes, Tim en Marion

• 06 November 2006 - 02:00

Stefan Thijs:

Niet normaal hoe sommige locals rijden. Hier in Niew-Zeeland hetzelfde verhaal. Wel super om mee te maken, hoewel ik voor de eerste keer het hart in mijn keel heb voelen kloppen.

• 06 November 2006 - 11:43

Harrie:

Hey Dames!

Ik zie dat jullie nog geld zat hebben. Hahahah hoe voelt het om als een koning te leven? Ik zou echter nog wel iets aan je personeel doen die voor je vervoer zorgen. En personeel dat grapjes maakt moet je gewoon meteen ontslaan en terug in de goot gooien. Veel plezier nog daar.

Groetjes

• 06 November 2006 - 14:15

Dorien:

ziet er super!!!!!!!!!!!!!!uit gewoon. het is hier koud en gebeurt niet zoveel. Ik ben afgelopen vrijdag in Limburg weze stappen Mondial was super!!!haha
    have fun xxx

• 06 November 2006 - 21:31

Jack En Sanne:

Hier een live bericht vanuit het verre Istanbul. Dave was onze goede grap net even voor, natuurlıjk viel ons die bijzondere quote ook meteen op; dat konden natuurlijk niemand minder dan John en Linda zijn :D!
    Geniet er nog maar van, dat doen wij hier zeker ook tijdens ons (Sannes) korte verblijf :)..
    Liefs,
    Jack en Sanne

• 08 November 2006 - 11:52

Fiet En Jeu:

Leuk dat jullie toch nog overeenkomsten met Lottum en omstreken zien!!
    Wat een toeval dat jullie in zo'n grote stad direct op DIE PLAATS komen waar een feest is!
    groetjes en ga zo door
    Jeu en Fiet.

• 09 November 2006 - 19:55

Luc ( VDL ):

John,

Hartstikke leuke foto's. Ik blijf jullie volgen in Zuid-Oost Azië. Die tijger die met jou op de foto staat was natuurlijk flink verdoofd anders blijft ie waarschijnlijk niet zo rustig liggen.
    Geniet ervan !!!!

• 10 November 2006 - 23:16

Jeroen Spreeuwenberg:

Hey Linda,

Ik kwam toevallig op je site terecht. Hoe is het met je? Zo te zien super! Lekker aan het rondreizen lees ik.

Jaren geleden zaten wij nog samen op de HAVO in Horst of kwamen we elkaar daarna nog wel eens tegen in Eindhoven.

Ik zit tegenwoordig in Vancouver, Canada. Ben hier aan het afstuderen en het ziet er naar uit dat ik ons landje ga verruilen voor Canada. Het bevalt me hier zo goed, dat ik hier wil gaan wonen.

Maar goed, als je wilt kun je ook eens een kijkje nemen op mijn site; jeroeninvancouver.waarbenjij.nu. Lijkt me leuk om nog eens wat van je te horen.

Veel plezier nog en groeten uit Canada!

Jeroen

• 14 November 2006 - 14:34

Sven En Esther:

Hoi Linda en John,

Kennen jullie ons nog?
    De Erawan Watervallen!. Ik kijk net op jullie site. Gaaf wat jullie allemaal nog aan het doen zijn. We voelen ons treurig dat wij er niet meer zijn daar. Echt geweldig was. Heel veel plezier daar en we zien wel op jullie site hoe het allemaal verloopt!!

Groetjes,

Sven en Esther

• 09 Januari 2007 - 21:12

Rita Weijers:

wij gaan met ons gezin naar thailand in juli.We willen graag een trip maken over de mekong rivier. In noord-thailand willen we de grens naaar laos oversteken Is het mogelijk om daar een dagvisum te kopen of 3 dagen.