De eerste twee weken in Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu De eerste twee weken in Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken in Laos

Door: John en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en John

15 November 2006 | Laos, Vientiane

Daar zijn we weer en weer helemaal fit gelukkig. De eerste 3 dagen in Vang Vieng zijn we allebei ziek geweest. We verdenken nog steeds Mr. Pancake er van dat die salmonellabacterien in onze pannekoek heeft gestopt. Met als gevolg dat al onze lichaamssappen, vezels, etc zo snel mogelijk een uitweg naar buiten zochten. Het afgetrainde lichaam van John veranderde binnen mum van tijd in een geraamte. Na een bezoekje aan het ziekenhuis waren we eindelijk in staat om te gaan “tubingen”. Oftewel in een tractorbinnenband jezelf van een rivier laten glijden. Super relaxed, alleen moet je dan niet je kont te diep laten zakken zodat je bij een ondiep stukje tegen een rots aan knotst, he Linda :).

De dag er na zijn we gaan kayakken. Naast de rivier waren hangplekken, waar je lekker kon gaan liggen en een drankje kon nuttigen. Ook kon je hier jezelf vanuit een boomhutje over de rivier laten slingeren (zie actiefoto). De lunch bestond uit rijst en lekkere spiezen die boven een zelf gemaakt vuurtje waren klaar gemaakt. Tijdens de rit hebben we een paar grotten bezocht. Bij eentje moesten we eerst een stuk met het water tot ons middel lopen, terwijl het pikkedonker was. Maar we zouden die dag nog een keer nat worden. Met de haven in zicht besloten we een pilaar van een brug te rammen en om te slaan. Het enige wat we nog konden doen was ons vastgrijpen aan de kant en lachen. Onze gidsen moesten stroomopwaarts onze boot ophalen die nog steeds achter de pilaar hing en onderweg de slippers van Linda uit het water vissen, oeps :).

De volgende dag zijn we naar Luang Prabang gegaan en voor het eerst in ons leven moeten we een hippie Belg gelijk geven. Ik citeer, “De rit is net als SM, super mooi, maar erg oncomfortabel” In Luang Prabang hebben we o.a. met een monnik gepraat, op een berg van de zonsondergang genoten, toevallig een tempel met zingende monniken gezien, de nachtmarkt bezocht, Beerlao gedronken en een dag een jungletrekking gedaan. Dit was weer echt super ruig. We waren maar met z’n tweetjes en een gids die het leuk vond om ellelange verhalen te vertellen. Maar door zijn gebrekkig Engels was er geen chocola van te maken. Maar hij vond het al lang leuk dat wij de hele tijd heel begrijpelijk ja knikten. Tijdens de tocht heeft John nog een paar locals geholpen met het rijst uit de planten slaan. Dit vonden de locals geweldig en lachten ons vrolijk toe (of hoogstwaarschijnlijk uit). De lunch bestond uit een vrucht die we nog nooit hadden gezien, een stuk bamboe en een broodje met (wij denken) tofu die we, toen de gids niet keek, aan de varkens hebben gevoerd. Die eten toch alles, zelfs de snotzakdoek van Linda :). Uiteindelijk hebben we nog een waterval bezocht waar we nog ff lekker hebben gezwommen en waar Linda een slang heeft gezien. In plaats van bang was Linda dolgelukkig, blijven vreemde mensen die Limburgers.

Vervolgens zijn we naar Nong Khiaw gereisd. Dit vinden we allebei het mooiste plaatsje waar we tot nu toe zijn geweest. Het is een heel klein dorpje zonder geasfalteerde wegen maar super mooi gelegen aan het water tussen de bergen. Hier hebben we een stel uit Amerika ontmoet, met hun zijn we de dag erna een grot gaan bezoeken en hebben we ’s avonds samen gegeten en gekaart.

Gisteren zijn we naar Luang Nam Tha gereisd. 8,5 uur tussen rochelende en spugende Laos mensen (wat hier heel normaal is), een kettingrokend Frans stel, een geflipte Pool en een chauffeur die af en toe moest stoppen om water in zijn gezicht te gooien om zichzelf wakker te houden. Gelukkig (dachten we) moesten we halverwege van bus wisselen. Maar niets is minder waar. John moest op de grond zitten en Linda mocht op 1 bil naast een man uit Laos zitten.

Voor vandaag hadden we mountainbikes gehuurd en zijn we de omgeving gaan verkennen. Over kleine zandwegen zijn we door hele kleine dorpjes gefietst, totdat de weg in een keer op hield en we voor een rivier stonden. Een stukje verderop was het water redelijk ondiep (lees kniehoogte) en was het vrij eenvoudig om de rivier over te steken, dachten we. Woorden als: kut rivier, ik houd mijn slippers toch lekker aan, ik haat fietsen, aaaaa mijn slipper, kwamen uit Linda’s mond. Reddende engel John bracht de fiets, Linda en de slippers veilig aan wal. Maar het was weer een heel geslaagd dagje.

De foto’s staan weer op de onderstaande site, zodra Dave ze weer heeft aangepast: http://il.fontys.nl/~dave/john/.

Tot de volgende keer en blijf allemaal van die superleuke reacties sturen!!!

  • 15 November 2006 - 14:34

    Sam A Paris:

    John, ik schrok van jouw lichaam man, eet es wat! Verder coole foto's, lijkt tour of duty wel...die hutjes dan. De watervallen zijn ook erg mooi met die nimf(omane) erin;-) Ik zie dat jij nog steeds genoeg hebt aan een slinger en een plas water! Linda, houd niet alle bamboe voor jezelf! groeten, Sander

  • 15 November 2006 - 14:44

    Dafke:

    haha, vette actie foto's :D, btw de foto's staan er weer op ;)

  • 15 November 2006 - 15:38

    Es:

    Heey! Jaa hier weer een super leuke reactie! :D Gelukkig dat jullie weer helemaal beter zijn! Hadden het al gehoord van linda's mam op de perdemert :) Waar jullie overigens weer veel gemist hebben ;) Maar ik zie dat jullie daar je tijd bijna net zo goed doorkomen! Ja en Linda fietsen blijft toch je hobby he! Haha
    Heel veel plezier en ik wacht weer op het volgende verhaal met foto's!

    xxx es

  • 15 November 2006 - 15:42

    Renate:

    Hee Linda & John, nou ik benijd jullie echt!! Geweldig wat jullie allemaal doen en meemaken. Groot gelijk en geniet er maar lekker van..... heb je je leven lang plezier van. Hopelijk krijgen jullie niet teveel bacterieen meer binnen en vallen jullie niet nog meer kilo's af. Want je moet je krachten wel bewaren voor alles wat nog komen gaat. X Renate

  • 15 November 2006 - 16:26

    Yvonne Nabuurs:

    Hey Linda en John,

    Wat gaaf!!!
    Maar toch heb ik een vraag, hoe weten jullie nou dat sm super mooi maar erg oncomfortabel is???

    X Yvonne

  • 15 November 2006 - 16:52

    G33RT3:

    Hé vakantiegangers! Ziet er heerlijk uit!! Coole actiefoto's;-) Ik blijf jullie volgen (hopelijk ook vanuit Africa!). Have fun en liefs vanuit Richford:-D

  • 15 November 2006 - 18:21

    Ils:

    Hey luitjes,

    Wat een verhalen weer zeg. Ik hoor wel dat jullie het daar goed naar je zin hebben. Alleen die ziekenhuizen, daar zou ik het niet zo op hebben geloof ik! Have fun,

    Liefs Ilse

  • 15 November 2006 - 20:26

    Piet En Det:

    wat een super foto's!!! alle plaatsnamen die jullie schrijven sla ik voor het gemak maar over(zijn toch niet uit te spreken)
    linda wat ben jij een held met je slang, mij had je hier kunnen horen krijsen! even nog een mededeling het is hier morgen 16 nov.± 18 graden hoezo wij moesten krabben?? morgen zetten we de caravan op 't bosje ha, ha,
    veel plezier en tot kijk.
    groetjes det en piet

  • 15 November 2006 - 20:51

    Jose (mam):

    Wat gaaf is het daar zeg.
    Wij benijden jullie toch wel.Nog heel veel lach-zwem-klim-zuipplezier.
    Het zijn weer ontzettend mooie foto's.Ga zo door met die leuke verhalen schrijven.
    Joehoe en tot ziens wah!

    gr. thuisfront

  • 16 November 2006 - 06:57

    Stefan Thijs:

    Hee kids, mooie foto's op de site. Hoe smaakt het bier daar trouwens ??

  • 16 November 2006 - 10:42

    Rolf:

    He mensen,

    maar goed dat Linda en niet John af en toe de rotsen raakte, anders was er niet veel meer over van dat geraamte van je. Jullie zijn dus na je paar daagjes ziekte er weer flink tegenaan gegaan met een reeks activiteiten. John ik vind je beschrijving van Linda die een rivier oversteekt erg mooi. En ik zie je dan ook in je Tarzanpakje door die rivier banjeren en alles tot een goed einde brengen. Oftewel het is daar niet veel anders dan hier!!

    Tot later maar weer
    Rolf

  • 16 November 2006 - 19:50

    Karin Broeren:

    Hey John en Linda
    Wat een super leuke verhalen allemaal. Begin ook weer zin in vakantie te krijgen. Veel plezier samen nog!
    Groetjes Karin

  • 17 November 2006 - 07:43

    Jack:

    Hey John en Linda,

    Weer een mooi verhaal, alleen jammer van het ziek zijn. Het kan bijna niet dat die rivier waar jullie op gekayakt hebben wilder was dan de zure pruim in Luxemburg waar we deze zomer op gevaren hebben john ;)..Het is me trouwens ook wat met die slippers, want die zijn al eens vakker op de vlucht geslagen als ik het goed lees. Veel plezier daar en geniet ervan

    Groeten vanuit Istanbul,

  • 17 November 2006 - 14:32

    Robert (VDL):

    Ha John en Linda,

    Na het zien van jullie foto's moet ik toch toegeven dat ik behoorlijk jaloers aan het worden ben. Ben blij voor jullie dat alles zo goed gaat. Nog een leuke tijd, en tot het volgende bericht. Groeten Robert

  • 17 November 2006 - 18:29

    Sanne:

    Hihi, arme, arme Linda... Het valt ook niet mee om met je fiets door zo'n uitvergrote plas te fietsen op je slippers ;).. Maar John tien-ton-staal-verticaal met de spierballen red Linda wel weer :).. Eind goed al goed en ik vind het een leuk verhaal :D!
    Have fun!

  • 18 November 2006 - 12:55

    Bart:

    John, let op met die buizen in het ziekhuis want die gebruiken ze niet alleen als infuus, maar ook als riolering heb ik me laten vertellen door een betrouwbare bron. SOA's kunnen ze nog niet betalen dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

    Rijst kost hier trouwens niks, dus je moet maar vragen als we een zakje op moeten sturen. Je bent al zo mager ga je ook nog hard werken. Pak die rust.

    Cliche, maar wel waar: Dit pakken ze je nooit meer af, deze mooie herinneringen. Prachtig en unieke ervaring om zo saampjes mee te maken.

    Een vraagje:
    Wat doen die bierdrinkende zwervers op de foto?

    Enjoy

  • 19 November 2006 - 11:33

    Rianne:

    Zijn wij als megjes even blij dat je John ook meegenomen hebt Linda.. Achter dat 'schrièpele' mannetje blijkt toch nog een echte redder in nood verscholen te zitten! ;) Zag het zo voor me, haha!
    Geweldige verhalen en foto's verder! geniet nog van alles wat komen gaat.. Kus!

  • 20 November 2006 - 06:49

    Harrie:

    Jullie hebben het toch maar weer goed. Avonturen te over. Veel plezier nog

    Harrie

  • 20 November 2006 - 15:20

    Mijke:

    Hey Linda (en John natuurlijk ook :))
    Wauwww, heb net jullie verhalen gelezen en foto's bekeken. Ziet er allemaal erg goed uit! Tsja Linda, 10 maanden geleden was jij jaloers op mij, maar dit keer ben ik toch écht jaloers op jou. Sommige dingen komen me ook een beetje bekend voor van Suriname, grappig. Zucht, ik zou ook wel weer willen...
    Nog heel veel plezier, geniet ervan en ik zal jullie blijven volgen.
    xxx Mijke

  • 22 November 2006 - 00:16

    Ineke:

    heej snoepie's,

    wat een prachtige foto's, echt geweldig!Ik zie Linda al helemaal fietsen, wij hebben er ook ervaringen mee in hongarije haha! Heerlijk om al jullie verhalen te lezen. geniet er van!

    liefs uit rozendorpje

  • 22 November 2006 - 21:35

    Katja Van Gaal-Sibon:

    Hallo wereldreizigers!! Wat ziet het er allemaal geweldig uit. Op het ziek zijn na dan. Heerlijk om zo mee te reizen! Noud en ik genieten van jullie verhalen.
    Nog heel veel plezier en we hopen als jullie terug zijn de reisverhalen in het echt te horen bij jullie pap en mam.
    Heel veel groetjes Noud en Katja

  • 23 November 2006 - 13:56

    Noud Katja Glenn:

    hallo jullie daar. zoals wij het nu volgen gaat het jullie wel goed. het zijn prechtige foto's. ma met die tijger is heel mooi moet je een mee na huis nemen.weet je john ik kom met mijn truck die mooie dingen allemaal niet tegen. zie allen ma autobanen. hij maar je moet wel meer eten je zag er ma dun uit.of sport en ontspan je je metlinda te veel. jhon en linda geniet er samen van. we zien de foto's wel weer.
    groeten uit arcen NOUD-KATJA-GLENN

  • 24 November 2006 - 10:22

    Fiet:

    Wij maakten ons een beetje zorgen na de verhalen die wij van mam(Jose) hadden gehoord.
    Het blijkt weer goed te gaan en als ik de foto's zie en het verhaal lees gaat het zelfs heeeeel goed! In een woord geweldig.
    John, gelukkig ben jij erbij anders??? LETTEN JULLIE WEL EEN BEETJE OP!!!!

    groetjes, Jeu en Fiet

  • 24 November 2006 - 10:42

    Annet:

    ha linda en john,
    jullie amuseren jullie goed daar zo te zien! leuke foto's en verhalen! nog veel plezier daar.
    Kus Annet

  • 28 November 2006 - 18:06

    Wouter:

    Eindelijk jullie site ontdekt! Sodeju, jullie hebben het goed voor elkaar!
    Rianne heeft mij (en een paar vriendjes) afgelopen zaterdag meegesleept naar mijn eerste Lottumse Idiot night :) Poeh poeh..erg geslaagd! (lees: zo zat als een aap en snoeihard van een tafel gelazerd, hehe) Nog heel erg veel plezier daar!

  • 28 November 2006 - 18:14

    Wouter:

    Eindelijk jullie site ontdekt! Sodeju, jullie hebben het goed voor elkaar!
    Rianne heeft mij (en een paar vriendjes) afgelopen zaterdag meegesleept naar mijn eerste Lottumse Idiot night :) Poeh poeh..erg geslaagd! (lees: zo zat als een aap en snoeihard van een tafel gelazerd, hehe) Nog heel erg veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2007

Weer thuis!

21 Februari 2007

Ziekenhuis & groot nieuws

14 Februari 2007

Frikandellen en kroketten!!

03 Februari 2007

Welcome to the jungle

20 Januari 2007

Hoogtepunt van Zuid-Oost Azie
Linda en John

Actief sinds 12 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1029
Totaal aantal bezoekers 66054

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2006 - 06 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: