Eindelijk in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu Eindelijk in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Vietnam

Door: John en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en John

21 December 2006 | Vietnam, Hanoi

Hallo iedereen,

Na nog een heerlijk dagje relaxen aan het strand in Sihanoukville en 1 overnachting in het plaatsje Kampot zijn we naar de Vietnamese grens gereden. Om Vietnam in te komen heb je een visum nodig en deze kun je niet aan de grens regelen zoals bij Laos en Cambodja. Dus dit hadden wij al in Bangkok gedaan. Maar door een foutje van de reisagent moest het visum opnieuw worden aangevraagd en heeft hij het laterna gemaild. Zo zouden we het zelf uit kunnen printen en dat zou geen probleem zijn. Dat was het ook niet, maar wat wij niet wisten, aangezien het hele formulier in het Vietnamees is, was dat we perse bij een bepaalde grens overgang de grens over moesten. Oftewel we moesten terug naar Pnom Penh, zodat we de dag erna wel naar de juiste grensovergang konden.

Hier kregen we te horen dat ons formulier een kopie was en dat we weer terug moesten naar Pnom Penh voor een nieuw visum. Om de pijn te verzachten hebben we ons zelf op een iets luxer hotel getrakteerd. Eindelijk na 3 weken weer eens met warm water douchen :).

De dag erna (zondag) was de ambassade gesloten en hebben we maar een markt bezocht, heerlijk op het terras gezeten en zijn we naar de kapper geweest.
's Maandags om 9:40 stonden we vol goede moed bij de ambassade, maar helaas. Aangezien de Vietnamese minister op bezoek kwam gingen ze net sluiten en konden om 15:00 terug komen. Maar ja wat kunnen we in de tussentijd doen...
Juist ja, bowlen en in de botsauto's zitten. Nadat we alle frustraties eruit hadden gegooid en we onder het genot van de ketchup-song op elkaar hadden ingeramd (wij waren namelijk de enige 2 in de botsauto's) gingen we terug naar de ambassade. Hier kregen we te horen dat we onze visums over 2 dagen op konden komen halen, maar na een paar smeekbedes en een vriendelijke lach werd het de dag erna.

Voor even waren we heel erg blij, maar 's avonds op internet kreeg Linda te horen dat haar opa was overleden. We wisten dat dit kon gebeuren, maar het blijft een verdrietige boodschap.

De dag erna hebben we maar een beetje over straat geslenterd en op het terras gezeten, waarna we dan eindelijk ons visum op konden gaan halen. Om niet weer dezelfde route af te leggen besloten we om met de boot de grens over te gaan. Zo hebben we alle 3 de grensovergangen gezien. Diezelfde dag zijn we nog doorgereisd naar Cantho. Hier zijn we vanmorgen om 6:30 de floating market gaan bezoeken. Onze bootbestuurder was een heel grappig oud mannetje met nog maar een paar tandjes in zijn mond. Ditzelfde grappige oude mannetje bracht ons ook naar een fruitfarm waar we werden rondgeleid door een ander grappig oud mannetje met nog maar een paar tandjes in zijn mond. Hier hadden ze veel verschillende soorten fruit en d.m.v. een Teleac cursus legde het grappige oude mannetje uit welke: "Banana... Banana... Good Banana... Eat banana... Banana". Ooooh is dat nou een banaan ;).

's Middags zijn we alvast naar Ho Chi Minh City gereden waar we morgenvroeg de ouders en de broer van Linda van het vliegveld gaan halen.

HELE FIJNE KERSTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

groetjes Linda en John

De foto's staan weer op http://il.fontys.nl/~dave/john/.

foto 1: laatste zonsondergang in Cambodja.
foto 2: lekker tussendoortje :).
foto 3: gezellig met z'n allen eten op de markt.
foto 4: elegante bowlkoningin Linda.
foto 5: stoere botskoning John.
foto 6: wij doen ook aan carnaval.
foto 7: mmmmmmmmmm!
foto 8: grappige oude mannetje met nog maar een paar tandjes.
foto 9: de floating market.

• 21 December 2006 - 13:59

Sander:

Nu pas staan dus de foto's van cambodja erop.
    Grappig allemaal.
    Hopelijk hadden jullie niet al teveel tijd verloren in Vietnam met visum etc.
    Veel plezier in Ho chi Minh!

• 21 December 2006 - 17:25

Der Dafmeister:

Ehj Sander, ff dimmen he...Anders moet je het zelf doen, als jij wel zoveel vrije tijd hebt. of heb je geen eigen server? trouwens als je een paar dagen geleden had gekeken had je die foto's van cambodja ook kunnen zien.

trouwens john en linda, weer leuke foto's :D en der halen zijn ook om van te smullen, haha

nog veel plezier!

• 21 December 2006 - 17:26

Der Dafmeister:

trouwens john en linda, weer leuke foto's Very Happy en de verhalen zijn ook om van te smullen, haha

nog veel plezier!

• 21 December 2006 - 18:13

Nel En No:

spannend dat pap mam en luc komen?.Ondanks dat Opa nu is overleden hadden ze er best zin in(wie zou ook niet).Mam gaat nu zelfs met een geruster hart weg.Wij hopen dat jullie een hele fijne tijd hebben,en we horen de verhalen wel als ze weer thuis zijn.Fijne kerstdagen en een heel goed nieuwjaar gewenst. Groetjes..........

• 22 December 2006 - 14:19

Dorien:

Hey lin en john,

Wat een gedoe maar gelukkig is het allemaal gelukt.
    Veel sterkte met het overlijden van opa is niet geheel onverwacht maar toch lijkt me moeilijk als je daar zit.

• 22 December 2006 - 14:57

Rolf:

He luitjes,

zoals gewoonlijk klinkt het weer leuk. Wel balen van dat gedoe met jullie visum elke keer. Ach ja, jullie hebben de tijd zullen we maar zeggen. Even voor de goede orde: wie heeft er gewonnen met bowlen? John, we willen scores zien!! En wie heeft verloren met botsen, oftewel wie heeft de ander de meeste blauwe plekken toegebracht? Veel plezier in Vietnam.
    Pas op voor rare strijders die denken dat het nog oorlog is he.

Tot laters, en wat zeggen we dan: toedeledokie!! ghe ghe

• 22 December 2006 - 14:58

Rolf:

Weerts er staat een fout in mn bericht. Heb je het al gezien?!?!!?

• 22 December 2006 - 15:41

Bart:

Gecondoleerd Linda (en John),

Ook fijne daagjes gewenst, ik zal proberen om er hier een leuk uiteinde van te maken.

Ik heb de fout nog niet gezien Rolf, tenzij je bedoelt dat de verliezer met botsen degene is met de meeste plekken.....

Veel plezier en je moet maar denken die douane doet ook maar zijn werk.

Enjoy!

Bart

• 23 December 2006 - 10:15

Stefan@Australie:

wat een gedoe zeg met dat visum gebeuren..
    Linda gecondoleerd.
    Groeten

• 23 December 2006 - 13:55

Leon En Marij:

Hoi Linda en John,
    Inmiddels zijn jullie herenigd met pap,mam en Luc.Hopelijk hebben jullie een mooie plek gevonden om opa te gedenken(dat was het plan van mam)Jij ook gecondoleerd Linda,heel vervelend dat je op zo'n moment zo ver van huis bent.Ondanks alles; maak er samen een mooie vakantie van,fijne Kerstdagen en een heeeel gelukkig Nieuwjaar!!
    groetjes,leon,marij,hans,
    anke

• 24 December 2006 - 06:22

Roel Kessels:

Hey Linda en John,

Sjiek he, dat reizen !! Jullie hebben prachtige verhalen en foto's !!

Nog gecondoleerd linda.

Nog veel plezier met reizen met je pap mam luc en john natuurlijk !

Alvast de beste wensen voor 2007!!

Groetjes uit Aussie, Roel !

• 24 December 2006 - 13:48

Mijke :

Gecondoleerd met je opa. Gelukkig zijn je ouders en broer er nu, zal je vast goed doen!
    Dat houdt dus in dat je kerst en oud & nieuw met de fam. kan vieren? Dat is fijn! Met deze dagen is het toch het fijnst om met de familie te zijn (toch?)
    Fijne dagen en een spetterende jaarwisseling (maar dat zal wel lukken daar ;))
    Ohja, misschien had ik ook beter kunnen gaan reizen, want het lukt me maar niet om aan de baan te komen (oproepje; wie zoekt er nog een maatschappelijk werker?) Dus geniet er dubbel en dwars van, want over een aantal maanden loop jij hier misschien ook wel gefrustreerd rond!Haha...
    xxx Mijke

• 27 December 2006 - 11:17

Piet En Det:

ha reizigers
    linda en john gecondoleerd met het verlies van je opa. fijn dat je ouders en broer er nu zijn.
    wat een prachtige verhalen krijgen we zo mee van jullie, piet heeft nog wel een oud gebitje liggen voor dat menneke!!
    wij hebben de kerstdagen er weer opzitten. het was gezellig met de brunch,daarna met een heel stel toch nog wat pondjes weg gewerkt met een stevige wandeling.
    gisteren met jose en de kinderen weer de bossen in waar ook wat wild rondliep in de vorm van varkens(ja ook hier is het gevaarlijk!) maar ze waren erg aardig want ze hadden gluhwein bij!!!! was erg lekker hik.
    he jullie 2 een spetterende jaarwisseling en tot horens.
    groetjes piet en det

• 27 December 2006 - 12:29

Fiet:

Ha jullie "Vietnamezen" de groetjes van Oma, Jeu, Marij, Rien, Andrez, Hans, Jess, Rick en Joey.
    Ik had de sms van gisteren doorgestuurd naar Hans, want daar was Oma en die vond dat heel leuk.

• 28 December 2006 - 10:30

Bureau Jeugdzorg :

Hoi Linda en John!!
    Hier een berichtje van BJz. Zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin daar!! Bij ons gaat het ook heel goed. Even een update:
    Nicole heeft al een paar maandjes een zoon, Guus.
    Vera is met zwangerschapsverlof en krijgt als het goed is half januari een baby'tje!
    Iedereen die een tijdelijk contact had, kan blijven en het is nog steeds heel gezellig hier.
    Nog heel veel plezier en tot ziens!!
    Groetjes Femke en de rest!

• 28 December 2006 - 10:43

Tamara:

Helaas zijn de kerstdagen al voorbij, maar ik ben nog op tijd om jullie een knallende jaarwisseling te wensen en alle goeds, geluk en liefde in het nieuwe jaar. Ook gecondoleerd met het verlies van je opa, vervelend dat dit nu gebeurd. Succes met alle grensovergangen die nog komen gaan :) x Tamara

• 28 December 2006 - 22:05

Jack:

Hey John en Linda,

Klink allemaal goed behalve dan het vele wachten en geregel en het verlies van opa.

Geniet van het samenzijn met de familie en alvast de beste wensen en veel plezier toegewenst voor het nieuwe jaar

Jack

• 29 December 2006 - 10:36

Fam Strijbos:

jullie ook een gelukkig nieuwjaar toe gewenst van hans, jess, rick en joey

• 30 December 2006 - 02:07

Stefan@Australie:

He kids,alvast de beste wensen voor 2007!

• 30 December 2006 - 18:12

Der Dafmeister:

Ik wilde even mededelen dat de server waar de foto's opstaan, opgeschoond wordt, dit zou eik gister al verholpen moeten zijn. ma dit is dus nog niet gebeurd. hopelijk is de server weer snel in de lucht!

btw: alvast een spetterend 2007

• 31 December 2006 - 11:29

Sanne:

Weer mooie foto's hoor :).. Ook ik wens jullie een fijn 2007 toe vanuit ondertussen al knallend NL!
    Liefs

• 31 December 2006 - 12:18

Foto's zijn erweer!

• 02 Januari 2007 - 13:20

Fam Uit Kessel:

de fam in vietnam willen wij toch een fijn en gelukkig nieuwjaar wensen en heel veel sterkte de komende tijd.

• 03 Januari 2007 - 00:37

Stefan@Melbourne:

De allerbeste wensen voor 2007!

• 03 Januari 2007 - 18:49

Van Ons Allemaal:

hallo,leo-josé-linda-luc en john.wij willen even laten weten,dat alles rond de avondwake,de mis en de crematie van ozzé Va,heel mooi is geweest. we hebben hem een afscheid gegeven wat hij verdiende.wij hebben veel steun aan elkaar gehad en hopen dat jullie daar ook steun aan elkaar hebben, en toch ook nog van de vacantie kunnen genieten. heel veel sterkte van ons allemaal.