Ziekenhuis & groot nieuws - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu Ziekenhuis & groot nieuws - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Linda en John Teluy en Nabuurs - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis & groot nieuws

Door: John en Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda en John

21 Februari 2007 | Indonesië, Lombok

Hallo allemaal.

In het vorige bericht staat dat John waarschijnlijk een virusje had. Dit was echter niet zo. Het was dengue (knokkelkoorts) en hij moest meteen naar het ziekenhuis om aan het infuus te liggen. Een bepaalde waarde in het bloed (trombosit) moet normaal gesproken tussen de 150 en de 400 liggen. Bij John lag ie op een gegeven moment op 46. Bij de 20 kan het gevaarlijk worden want dan is er kans op een inwendige bloeding. Gelukkig is de waarde daarna weer gestegen en zijn we nu weer uit het ziekenhuis na 6 dagen. Nu moet John rusten, we weten niet hoe lang, misschien een week of langer. Het is iig zeker dat een berg beklimmen er voorlopig niet inzit.

Van de dengue zijn we erg geschrokken. Nadat Linda's opa's waren overleden was de reislust al minder, en nu is ie vrijwel over.

Dus hou je hart vast.... Wij hebben besloten om terug te komen naar Nederland. Niet omdat we perse naar huis willen maar het reizen is gewoon niet meer echt heel leuk nu. Het is gewoon zonde om op een supermooie plek te zijn, maar je kunt er niet echt van genieten. En bovendien, Indonesie loopt (of beter gezegd, zwemt) echt niet weg :). Wij zijn nu aan het bekijken of de verzekering het vergoed voor ons om naar huis te komen, ivm John zijn ziekte.

Tot snel allemaal in real life!!

• 21 Februari 2007 - 08:03

Rutger:

Zo, dat zijn ernstige berichten johnnie....Dengue is ook echt geen pretje dus verstandig dat jullie deze beslissing nemen.

• 21 Februari 2007 - 09:29

Bart:

Dappere beslissing lijkt me zo.

Sterkte en probeer die laatste restjes plezier er toch nog uit te persen.

Gr.

Bart

• 21 Februari 2007 - 11:15

Harrie:

Ik dacht dat het hier serieus was met de ongelukken en ziekten, maar john!!! What the fuck, it sucks big time. Hopelijk voel je al wat beter. Sterkte voor allebei. Houd me op de hoogte.

Harrie

• 21 Februari 2007 - 19:03

Erik & Zandt:

F#ck! Dat klinkt echt niet vet. Johhny, beterschap jongen!

Klein pluspuntje: Zie je je vrienden weer!

• 21 Februari 2007 - 19:58

Jose Mic:

hey
    john en linda
    wat een dikke vette pech wel fijn dat je weer uit t ziekenhuis bent alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen en misschien tot gauw
    ruben renee en jose

• 22 Februari 2007 - 02:07

Stefan:

Kan me voorstellen dat je naar huis wilt als je dengue hebt. Succes met het verzekeringsverhaal, hopelijk krijgen jullie het vergoed.

• 22 Februari 2007 - 08:17

Dorien:

heej mensjes
    Gelukkig dat je er wat bovenop bent gekomen john. Je kunt idd beter op het hoogtepunt stoppen als het wat minder gaat. lijkt me wel een moielijke beslissing! Hoop je iig snel te zien lin!

kus

• 22 Februari 2007 - 09:55

Rianne:

jezus, schrik er wel een beetje van! maar wel een erg verstandige beslissing.. John, veel beterschap nog en probeer er inderdaad samen (toch) nog een paar mooie dagen van te maken..
    tot snel! kus,
    Rianne

• 22 Februari 2007 - 15:56

Renate:

Maar wat klote zeg!!
    Maar ik begrijp jullie gevoel...... op een gegeven moment ben je "REISMOE" dat gevoel ken je pas als je het meemaakt. De omgeving is prachtig maar op dat moment kan het je allemaal gestolen worden. Hoog tijd dat jullie lekker naar huis komen en eens even komen kijken hoe plat en kaal Nederland ook alweer is! Tot gauw..... Frikandellen verkopen ze nog steeds bij Shirley...

• 22 Februari 2007 - 20:38

Tamara:

Wat een verhaal, maar gelukkig gaat t al wat de betere kant op. Wel begrijpelijk jullie beslissing, hopelijk kunnen jullie alles makkelijk geregeld krijgen... Bij deze ook nog happy birthday voor jou John! Tot snel in ons vertrouwde kikkerlandje. x Tamara

• 22 Februari 2007 - 22:26

Det:

he john en linda wat is dat even schrikken, we werden goed op de hoogte gehouden door geert en hennie.
    we zijn blij dat het weer wat beter met je gaat.proficiat met je verjaardag john! slimme beslissing om naar huis te komen!! we hopen je snel te zien.
    ps we hebben maar 3 dagen moeten krabben!!!!
    groetjes piet en det

• 22 Februari 2007 - 22:44

Bert En Maria:

John en Linda wat hebben jullie een pech. Goed van jullie dat je deze beslissing genomen hebben. Als je ziek bent kun je maar beter thuis zijn. We hopen dat John toch nog een beetje heeft kunnen genieten van zijn verjaardag. Heel veel sterkte

• 23 Februari 2007 - 10:03

Geerte:

Jeetje joh! Heavy! Maar hopelijk staan jullie nog achter het besluit naar huis te komen. Wel fijn om te horen dat het nu weer beter gaat. Hier gaat het nog goed. Geen rare ziektes enzo. Moete in Nl. maar weer 's bijkletsen. Succes nog en goeie reis alvast! liefs

• 23 Februari 2007 - 10:39

Fiet:

Dat was wel even schrikken toen mam (Jose) belde.
    Ik sluit me samen met Jeu aan bij al die andere mensen die jullie al geschreven hebben dat het toch verstandig is om terug te komen. Inderdaad, Indonesie ligt er nog heel lang en jullie zijn nog zo jong. De kans om ook daar nog een rondreis te maken zit er wel in.
    Ook wij zouden het leuk vinden om jullie straks, als het aan ons ligt heeel snel, in levende lijven te ontmoeten.
    He dat is pas deftig gezegd!!
    groetjes en tot snel
    Jeu en Fiet

• 24 Februari 2007 - 20:20

Jolanda En Nicolas:

Da s wel even schrikken, zo ziek zo ver van huis. We kunnen ons voorstellen dat de reislust een beetje over is. Jullie hebben ook al zoveel moois beleefd; op een gegeven moment zit je ook vol. tot gauw :-)
    Liefs jolanda en nicolas

• 26 Februari 2007 - 15:38

Wil Gerard:

John en Linda welkom thuis.Als het goed is zijn jullie nu weer in Nederland. Als je ziek bent kun je maar beter thuis zijn. Hopenlijk Hebben jullie een goede reis gehad.En john nog van harte gefeliciteerd. We hopen dat je een beetje van je verjaardag hebt genoten.En we wensen je van harte beterschap. Het zat niet allemaal mee maar volgens jullie verhalen hebben jullie ook genoten. En wie weet gaan jullie nog eens terug om de rest van de mooie dingen te zien. Het allerbeste en tot gauw. Groetjes Wil en Gerard!!!!

• 27 Februari 2007 - 22:48

Rosa&Maarten:

jeetje wij net ook thuis en dacht ga ff kijken hoe het jullie vergaat! Maar goede beslissing! Weet er zoals jullie weten alles van, ben daarom ook eerder terug gekomen. Moet ook nog laten prikken, maar maak me nu niet meer zoveel zorgen!
    Beterschap John en welkom thuis allebei
    Ciao
    Rosa&Maarten